Translate

domingo, marzo 29, 2009

La Casa de Bernarda Alba. TNC

La Casa de Bernarda Alba



Teatre Nacional de Catalunya
y
Teatro Español
Foto: Rosa Ma Sardà, Lluís Pasqual, Núria Espert

La casa de Bernarda Alba
Federico García Lorca
Sala Petita Del 29 de abril al 28 de junio de 2009
Descripción:
Teatro
Federico García Lorca es, junto con Valle-Inclán, el dramaturgo más grande que ha dado la literatura española del siglo XX. Su teatro, cargado de poesía y de imágenes memorables, llega al TNC bajo la batuta de Lluís Pasqual y con un reparto excepcional que encabezan Núria Espert y Rosa Maria Sardà.La casa de Bernarda Alba, subtitulada Drama de mujeres en los pueblos de España, fue escrita en 1936 y va más allá del drama para consolidarse como una tragedia de una fuerza extraordinaria. Bernarda Alba decide llevar el luto más riguroso después de haber enviudado por segunda vez. Sus cinco hijas, víctimas de la rigidez de la madre, se ven encadenadas a la casa familiar, cerrada a cal y canto por la sombra de la muerte e invadida por el hombre que llevará la desgracia a la casa de la familia. Un drama rural sobre cómo los valores sociales y el fanatismo son capaces de sofocar las ansias de libertad y las raíces del deseo.
Espectáculo en castellano.
Duración: 2 h (aproximadamente)







Foto: Isabel Laso

5 comentarios:

Vicent Llémena i Jambet dijo...
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
Vicent Llémena i Jambet dijo...

Lorca amb "La casa de Bernarda Alba" ens fa sentir l'Espanya profunda, però no només és això sinó la realitat de la ruralitat de tota la vida, la profunditat i alhora la crueldat de la gent del camp i dels pobles petits. Per cert, has vist com està de bonica la Núria Espert?, per ella no passen els anys, jo me'n recorde del llibre de Laia en edicions 62 que tenia la seua fotografia allà pels anys setanta, però és la mateixa, sí, això és evident, però com els déus el seu cos no envelleix. Bé et deixe i dir-te que vaig veure l'obra ací a València, no, a Sagunt, en estiu de l'any passat, jo treballava d'acomodador, i molt bona l'obra, un drama etern. Petons bonica i salutacions a tu i a la família de Vicent.

Vicent Llémena i Jambet dijo...

Sóc Vicent i tinc ganes de saber de tu una mica, o llegir-te algun conte d'aquells teus que publicaves a relats, jo seguisc en relats i em va prou bé a veure si t'animes i hi publiques, vinga una forta abraçada i un fort petó de Vicent i ja em diràs.

Laura dijo...

Hola,

em dic Laura i sóc tallerista de donesenxarxa de la zona del Garraf i de Tarragona. Pots visitar-nos a www.donesenxarxa.cat. Bé, hem organitzat un concurs de vídeos fets exclusivament per dones (FEMITIC), del qual, en pdoras trobar més informació a www.femitic.cat

Hem creat un banner per a col·locar als bogs i poder fer-ne publicitat del nostre concurs. Si t'interessa, contacta amb mi a lauradonesenxarxa@gmail.com

Moltes gràcies!!!

Vicent Llémena i Jambet dijo...

Hola Isabel saps que te tinc als preferits i de tant en tant ving i em passe per saludar-te, com estàs? jo estic bé però sense faena, però bé els amors em van bé, he conegut fa cinc mesos una xicota que m'agrada molt i vaig tirant, sense un euro però tirant.
M'agradaria que seguires publicant contes a relats tot i que és una mica difícil que ho faces, jo et comprenc però no li dones més importància i torna-hi, bé de tant en tant vindré al teu bloc i et saludaré, ja ets part de la meua vida, una bona amiga i d'importància. Un petó de Vicent a tu i a tota la teua família.